Wegańskie sushi krok po kroku

To prawda, że sushi jest nieco pracochłonne i trzeba mieć trochę wprawy w kręceniu rolek. Warto jednak poświęcić odrobinę czasu i przyrządzić w domu wegańskie sushi. Sushi bez ryby – odchodzi cała obawa o jakość i świeżość składników. Zamiast tego proponuję smażone tofu, chrupiące świeże warzywa oraz odrobinę słodyczy w postaci mango.

WAŻNE:

  • Ryż w sushi jest jego podstawą. Przed gotowaniem trzeba go wielokrotnie przepłukać zimną wodą, aż do momentu, gdy woda będzie przejrzysta. Jest to dość żmudne zajęcie, ale absolutnie konieczne.
  • W trakcie przygotowywania sushi, ryż musi być całkowicie ostudzony. Nie ma nic gorszego niż ciepławy ryż, który rozmiękcza algi.
  • Przed przygotowaniem składników warto wybrać najostrzejszy nóż w domu i jeszcze dodatkowo go naostrzyć. Warzywa powinny być pokrojone w naprawdę cienkie paseczki.

Składniki na wegańskie sushi:

Sushi

  • ugotowany ryż do sushi + ocet ryżowy (postępować tak, jak radzi producent na opakowaniu ryżu/octu)
  • liście nori
  • tofu (plus przyprawy, u mnie 3 łyżki sosu sojowego, chilli, papryka słodka, łyżeczka syropu z agawy)
  • karbowana sałata
  • szczypiorek
  • papryka
  • mango
  • avocado
  • kiełki fasoli
  • świeży ogórek
  • wegański majonez
  • czarny sezam
  • sos sojowy
  • marynowany imbir
  • wasabi

Przygotowanie:

  1. Tofu przyprawiamy i krótko marynujemy w sosie sojowym. Smażymy wszystko w woku.

Tofu

2. Tniemy szczypiorek, ogórek, awokado, paprykę w możliwie jak najcieńsze paseczki. Cebulę kroimy w mikro cząsteczki, mango na większe kawałki.

Szczypiorek

Awokado

Sałata

Papryka

2. Przystępujemy do robienia sushi. Przygotujmy bambusową matę, wodę w misce oraz czystą ściereczkę.

Sushi

Trochę motywacji do pracy – wino i Freddie Mercury

3. Na matę kładziemy arkusz glonów nori – koniecznie matową stroną do góry (na matową stronę ląduje ryż). Mokrymi dłońmi bierzemy kulkę ryżu i równomiernie nakładamy/rozkładamy na nori.

4. Następnie nakładamy składniki. Mogą to być różne kombinacje, zawsze warto włożyć coś chrupiącego np. sałatę, kiełki czy świeża papryka. Nie zaszkodzi dodać trochę majonezu, odrobinę wasabi. Przyjemnie chrupiący w makach będzie sezam (czasami zastępuję go nasionami chia).

wegańskie sushi

Sushi

5. Razem z matą formujemy rolkę sushi. Końcówkę nori moczymy i sklejamy w rulon.

Sushi

6. Rolkę tniemy bardzo ostrym nożem na 6-8 części. Co jakiś czas warto nóż moczyć w zimnej wodzie – to bardzo ułatwi cały proces.

Sushi

Sushi

7. Nasze wegańskie sushi podajemy z sosem sojowym, wasabi i marynowanym imbirem.

Wegańskie sushi

Wegańskie sushi

Wegańskie sushi

Wegańskie sushi

Smacznego!